Fogászati ellátás

Biztosítjuk Kutyák, macskák, rágcsálók fogászati problémáinak kezelését, valamint megelőzését

Fajtól függően a problémák igen különbözőek lehetnek.

Míg rágcsálóknál a legfőbb problémát a fogak rendellenes kopása következtében a fogak túlnövése jelenti, addig kutyáknál és macskáknál a fogínygyulladás valamint a fogkőképződés a leggyakoribb probléma.

Rágcsálóknál legfőbb tünet az étvágytalanság, fogyás. Van, hogy annyira nem kopik a fog, hogy a rendellenes növés következtében nem tud enni az állat. Ilyen esetben a fogakat lecsípjük, méretre reszeljük. Legtöbb esetben nem szükséges az állat bódítása, amennyiben mégis, akkor a legkíméletesebb altatószerekkel altatunk.

Kutyáknál, cicáknál a leggyakoribb tünetek szájüregi problémák esetén: bűzös szájszag, fájdalmas rágás, kivörösödött. vérzékeny íny, mozgó fogak…

A fogkő (ultrahangos fogkő eltávolító berendezésünkkel)-, valamint a mozgó fogak eltávolítását bódításban végezzük, előzetes időpont egyeztetést követően.

Sajnos a szájüregben megtelepedő baktériumok a vérkeringéssel szóródva az állat különböző belső szerveire is veszélyt jelenthetnek, ezért érdemes kikérni az állatorvos véleményét, fog- illetve szájápolással kapcsolatban. Vannak kutyafajták, akik sajnos különösen hajlamosak a fogkövesedésre valamint idősebb korban is jellemzőbb a kialakulása, főleg kistestű fajtáknál.

A fogkő eltávolítását követően érdemes rágószalagokat, valamint fogápoló szereket használni az újbóli kialakulás késleltetése érdekében.

Rendelőnkben több ilyen termék is megtalálható, melyekről érdeklődjenek személyesen vagy telefonon!